Translate

vrijdag 16 augustus 2013

Paula weer terug van vakantie.

Bonjour!
Ik ben weer terug en nog steeds in de vakantie stemming.

Bij terugkomst lag er een vreemde enveloppe bij de post uit Duitsland. En??? Grrr een mooie foto van mij met een lang verhaal ! Ik was dus geflitst op de terugweg van Roermond naar Straatsburg op de Duitse autobaan.. Het viel wel mee. 20 € maar toch, ik had er wel iets leukers mee willen doen.....

Het is hier lekker zonnig weer. Zo'n 28° graden overdag en s'avonds begint het wat frisser te worden.

Half Frankrijk ligt stil in de eerste helft van augustus vanwege de vakantie. De scholen beginnen hier weer begin september
De winkels beginnen in augustus met alle aanbiedingen voor de school fournituren en dat is heel wat.

De kinderen ontvangen een lijst met alles wat ze nodig hebben voor het hele schooljaar en dat wordt
dan in deze periode van het jaar gekocht. Elke onderwijzer heeft zijn eigen eisen. Er wordt niets door de scholen geleverd.

Onze winkel, Broderie au Fil du Temps ,gaat  20 augustus weer open.

De winkel Naald en Draad van Sabine is nog steeds open en de voorbereidingen voor de nieuwe winkel gaan stug door. Nog 23 dagen ......🎉

Ik heb een heerlijke vakantie achter de rug in de Bretagne. Wij waren o.a in Lorient en zijn bij kennissen langs gegaan die in Guidel wonen, niet ver van Lorient vandaan.

In Guidel is een fabriek(je) waar ze de de Bretonse kleding maken en de stoffen verkopen. Hier moest ik dus wel heen! Ik heb een aantal stofjes gekocht....
Als je ter plekke bent ,en dan tussen al die meters stof loopt, krijg je de kriebels om er wat mee te gaan doen.
Het probleem is dan, dat als je er mee thuis komt, dat de zee wel erg ver weg is en de streepjes minder effect hebben in de Elsas dan in de Bretagne.
Maar ik heb er wel al een leuke kinder rugzak van gemaakt.


Ik ga nu nog even genieten van de zon. Veel plezier en groetjes,
Paula



Geen opmerkingen: